Zelfstandig reizen

In ons onderwijssysteem staat de toeleiding naar zelfstandigheid hoog aangeschreven. Wij leiden op voor uitstroom naar het vervolgonderwijs en de tijd gaat snel; voor we het weten is de overgang naar MBO of HBO realiteit. Daarom vinden wij het belangrijk dat de leerlingen indien mogelijk zelfstandig leren reizen. Wij stimuleren om vanaf het 3e schooljaar deze stap te gaan zetten met uw zoon of dochter; dit is ook een onderdeel van de medisch-sociale leerlijn die wij hanteren bij de OPP’s. Natuurlijk blijft het taxivervoer bestaan voor diegenen die dat nodig hebben. Soms is een financiële bijdrage vanuit de gemeente op dit gebied mogelijk; dat verschilt per gemeente. Bij excursies of buitenschoolse activiteiten zullen wij als school ook vaker gebruik maken van het openbaar vervoer om leerlingen hier kennis mee te laten maken. Zo zijn de leerlingen van 3 havo met de bus naar de Hugo de Groot gereisd.