Terugblik toekomstmarkt 16 november

Donderdag 16 november was er een toekomstmarkt voor alle leerlingen die op voortgezet speciaal onderwijs zitten.

Of je nu na school richting vervolgonderwijs gaat, gaat werken, of naar dagbesteding zal gaan, het is fijn wanneer je weet waar je later terecht kunt. Op de Toekomstmarkt, die in het Excelsiorstadion werd gehouden, waren 58 verschillende organisaties die iets te bieden hadden aan jongeren met een ondersteuningsvraag.
Of je nu een vraag had over wonen, vrijetijdsbesteding, dagbesteding, ondersteuning op een HBO, of op financieel gebied, je kon overal een antwoord op krijgen.
Gezien het aantal bezoekers, bleek er ook een grote vraag te bestaan bij zowel ouders, professionals als leerlingen naar een dergelijke samenkomst van instanties, zodat je vanuit alle invalshoeken antwoorden kon krijgen op je vragen.
Al met al was de Toekomstmarkt een enorm succes en een waardevolle aanvulling voor het vak LOB, dat dezer tijd zeer hoog op de onderwijsagenda staat, omdat het in deze huidige wereld en maatschappij belangrijk is dat je weet waar jij terecht kan.
Volgend jaar zal dit wegens dit grote succes opnieuw worden georganiseerd. Dankzij alle Tips en Tops die op het prikbord gedeeld zijn, zullen we volgend jaar een nog betere versie organiseren.