Gezonde school,
gezonde voeding

Natuur en milieu

Jaarlijks heeft een middenbouwgroep groep 5/6  schooltuinlessen. Sinds het schooljaar 2019-2020 beschikt de school over eigen schooltuintjes op het schoolplein. Een deel van het schoolplein is ingericht met bakken waarin gezaaid en geoogst kan worden. Er staan picknicktafels waar leerlingen met elkaar kunnen eten.  Met onze eigen schooltuin, de natuureducatielessen en het predicaat Gezonde School maken wij de leerlingen bewust van het belang van  gezonde voeding.
Tijdens de interactieve lessen staat op speelse wijze beleven, ontdekken en leren centraal. De lessen worden gegeven in samenwerking met Natuurstad.

We hopen de komende jaren ook de buurt te betrekken bij onze schooltuin, zo zouden buurtbewoners bijvoorbeeld de tuin kunnen bijhouden tijdens de schoolvakanties.

Schooltuin

Natuurlessen