Alle kandidaten van de Recon Pro die voor het examengesprek zijn opgegaan zijn Geslaagd Hoed sticker | Plak het.
Zoals ik u al in eerdere nieuwsberichten heb mogen uitleggen kunnen alle leerlingen van de Recon VSO toewerken naar het diploma.
Binnen het College kan dit een VMBO of Havo diploma zijn en binnen de Pro is dit het VSO-diploma dat aansluit bij de leerroute van de leerling.
Het VSO-diploma is een portfoliomap waarin de leerling zelf allerlei bewijzen verzameld om de persoonlijke ontwikkeling aan te tonen. In een examengesprek met een externe examinator zal de leerling deze portfoliomap presenteren en wordt de map beoordeeld.
Een super spannend moment maar als je dan hoort dat je geslaagd bent mag de vlag uit!
Ook de gemeente Rotterdam is super trots op de mogelijkheid die de BOOR scholen de leerlingen van het VSO biedt.
Daarom zijn alle geslaagden uitgenodigd op het stadhuis voor een huldiging. Graag had ik hier al verteld hoe leuk dit moment was echter de huldiging is pas op 5 juli. Op onze socialmediakanalen zullen we aandacht besteden aan dit moment.