De leerlingen van groep 2b en 3b leerden hoe zij impact kunnen uitoefenen op de maatschappij. Dat deden zij onder begeleiding van trainers van Young Impact. De leerlingen van groep 2b en 3b hebben een spelletjesochtend georganiseerd voor de bewoners van verpleeghuis Rozenburcht.

Tijdens de gezamenlijke afsluiting in theater Islemunda konden de leerlingen elkaars projecten bekijken. Er werd nog eens duidelijk gemaakt wat een impact zij kunnen hebben op een ander en hoe fijn dat voelt. Ze konden op de foto als superheld of even ‘blijtanken’ met een stortvloed aan complimenten. Daarna was het tijd voor de première van de video van het traject. Het plezier spatte er vanaf en het gevoel van trots was in de hele zaal voelbaar.

Hoogtepunt van de ochtend was het bezoek van profstraatvoetballer Touzani. Aandachtig luisterden de leerlingen naar zijn verhaal. Hoe hij ondanks, of eigenlijk door, zijn scoliose een talent ontwikkelde voor trucjes met de bal en daarmee uiteindelijk een miljoenenpubliek bereikte. Zijn grootste les: “Blijf vooral jezelf”.